Vampyren i Blackeberg / Lättläst pdf ebook

 Vampyren i Blackeberg / Lättläst pdf ebook

Vampyren i Blackeberg / Lättläst

  • Siffra: 564586041928431
  • Författare:
  • Språk: Sveriges
  • Utvärdering: 4.8/5 (Votes: 2076)
  • Paperback : 119 sidor
  • Tillgänglighet: En lager
  • Ladda ner format: PDF, EPUB, KINDLE, FB2, AUDIBLE, MOBI och andra.

Produktbeskrivning

Skrik som en gris! Annars spöar vi dig. Jonny och Micke står lutade över Oskar som rynkar ihop näsan till ett gristryne. Oskar grymtar och skriker medan Jonny och Micke skrattar. Varje dag får Oskar stryk av Jonny och Micke.

Oskar drömmer om hämnd. Men Oskar får en ny kompis, den söta grannflickan Eli. Eli är underlig, hon har inga föräldrar, hon luktar konstigt och kan klättra uppför tre våningar. Hon har ögon som en katt och många hemligheter.

Det finns en mördare i Blackeberg där Oskar bor. Alkisar och unga pojkar dör, alla offren är tömda på blod när de hittas.
Tänk om det har med Oskar att göra?

Vampyren i Blackeberg är en bearbetning av John Ajvide Lindqvists skräckbok Låt den rätte komma in som snart kommer som film.
Niklas Darke har skrivit om boken till lättläst svenska.

Relaterade böcker